Proiect Leonardo da Vinci - The Globe

Publicat de WebmasterLSDV în: 2008-02-18

Cluj-Napoca, România


Prezentarea activiățtilor

  • Dezvoltarea echipei de lucru implicate în proiect
  • Stabilirea sarcinilor de lucru pentru membrii echipei
  • Stabilirea grupului țintă (de beneficiari) pentru proiect
  • Organizarea interviului de selecție pentru cele trei domenii ale proiectului:catering, turism și bussines hotelier

-s-au prezentat 21 de persoane cu deficiențe de vedere pentru interviu; după explicarea obiectivelor și condițiilor proiectului 4 persoane au renunțat
-în urma interviului au fost selectate 11 persoane cu deficiente de vedere cu vârsta cuprinsă între 19 si 29 ani

  • Stabilirea relației de parteneriat cu Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) reprezentată de domnul director Daniel Don

-persoanele cu deficiență de vedere implicate în proiect au fost înregistrate oficial la AJOFM ca persoane cu dizabilități aflate în căutarea unui loc de muncă
-agentii de plasare au monitorizat cursurile propuse de AJOFM prin serviciul de consiliere și formare profesională în vederea alegerii cursurilor compatibile cu obiectivele proiectului și cu caracteristicile grupului țintă din proiect

  • Persoanele cu deficiență de vedere din grupul țintă au beneficiat de training pre-vocațional realizat în cadrul unor ședințe de consiliere de grup privind planificarea carierei

-ședințele de consiliere au fost desfășurate de către managerul de proiect Roxana Cziker și agenții de plasare Liliana Bîrle și Åžchiopu Lucian
-ședințele de consiliere au acoperit următoarele teme:

  • planificarea unei cariere cu prezentarea parcurgerii mai multor etape:
      • Autoevaluarea
      • Cercetarea
      • Momentul de pregatire
      • Planul de carieră
  • Plan Individualizat de Carieră (PIC)

-Claritatea
-Dezvoltare
-Centrat pe persoană
-Centrat pe competențe

  • Pașaportul de carieră
  • Managementul carierei
  • Abordarea pieței de muncă

-strategia căutarii unui loc de muncă

  • Modalități de alegere a cursului de calificare/specializare
  • Strategii pentru obținerea succesului la interviu

-Comportamentul la interviu
-Preăatirea pentru interviu
-ÃŽntrebari și răspunsuri utilizate la interviuri

  • Secțiunile importante ale unui CV
  • CV European
  • Scrisoare de intenție
  • Stabilirea relației de parteneriat cu Centrul Regional de Formare Profesională a Adulților (CRFPA) pentru pregătirea vocațională
  • Prezentarea obiectivelor proiectuluyi
  • Prezentarea rolului agenților de plasare
  • ÃŽnscrierea a două persoane cu deficiențe de vedere pentru parcurgerea cursului de Patiserie
  • Monitorizare și suport în sprijinul integrării celor doi cursanți cu deficiențe de vedere în cadrul grupului (relația cu profesorii și colegii)
  • Stabilirea de protocoale de colaborare cu potențiali angajatori din domeniul cateringului (Restaurantul Hubertus) și turismului (Agenția Natura Travel) în vederea desfășurarii unor activități de practică de către persoanele cu deficiențe de vedere implicate în proiect
  • Pe baza acestui protocol unul dintre tinerii incluși în proiect, fiind student la geografie, a beneficiat de o pregătire practică în luna decembrie 2006 în cadrul Agenției de turism “Natura Travel"
  • Traseul profesional •M. D.


M. D. are vârsta de 20 de ani și este din Cluj-Napoca. El este deficient de vedere și are gradul III de handicap.

A fost selectat în proiectului The Globe (proiect de tip Leonardo da Vinci pentru educația adulților) în ianuarie 2006, pe când era încă elev la Liceul pentru Deficienți de Vedere din Cluj-Napoca.

ÃŽn perioada ianuarie • iulie 2006, în paralel cu pregătirea pentru examenul de bacalaureat, a urmat cursuri de planificare a carierei, organizate în cadrul proiectului The Globe de către cadre didactice de la Liceul pentru Deficienți de Vedere din Cluj-Napoca.

ÃŽn perioada august - noiembrie 2006 M. a urmat un curs de patiserie organizat de CRFPA (Centrul Regional pentru Formarea Profesională a Adulților), curs ce a constat în pregătirea teoretică și practică pentru munca într-o patiserie. Formatorii de la CRFPA au considerat că M. are abilități în acest domeniu și este unul dintre cei mai buni cursanți deși era singurul băiat din grup.

ÃŽn perioada noiembrie - decembrie a făcut practică la Patiseria Metaclass și la Patiseria Flavis. Tot în noiembrie a dat și examenul de absolvire a cursurilor de la CRFPA

ÃŽn decembrie 2006 a fost angajat la Patiseria Moșilor unde lucrează și în prezent ca ajutor de patiser iar angajatorul este foarte mulțumit de prestația sa.

  • Unul dintre tinerii cu deficiențe de vedere incluși în proiect a urmat un Curs de 6 luni de Ghid și agent de turism (decembrie 2006 - iunie 2007)
  • Cursul este organizat prin Camera de comerț și industrie Cluj în parteneriat cu Agenția de turism “Eximtur

    Vedeți imagini de la Proiectele Europene în Albumul Foto